شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

توليد شمش آلومينيوم

ورق آلومينيوم با پوشش پلي سرلين

توليد شمش آلومينيوم

۵ بازديد

به گزارش باشگاه آلومينيوم: رشد توليد شمش آلومينيوم هم چنان بالا تر از توليدات شركت هاي بزرگ معدن و صنايع معدني حركت مي كند، رشد ۶۷ درصدي توليد شمش آلومينيوم تا پايان تير ماه؛ توليد از ۱۳۸هزار تن عبور كرد.

به گزارش باشگاه آلومينيوم به نقل از روابط عمومي ايميدرو،‌ توليد شمش آلومينيوم در سال جهش توليد، هم چنان بالا ترين رقم رشد توليد را در بين توليدات شركت‌ هاي بزرگ معدن و صنايع معدني در اختيار دارد. توليد شمش آلومينيوم طي چهار ماه ابتداي امسال با رشد ۶۷ درصدي همراه شد. طي فروردين تا پايان تير ماه سال جاري،بيش از ۱۳۸ هزار و ۷۰۰ تن شمش آلومينيوم در شركت هاي ايرالكو، المهدي، هرمزآل،‌ جاجرم و آلومينيوم جنوب توليد شد.

اين در حالي است كه توليد مدت مشابه سال ۹۸ به ۸۳ هزار تن رسيده بود. در اين ميان شركت‌ هاي آلومينيوم جاجرم، هرمزآل و المهدي رشد سه رقمي را كسب كردند. از تابستان گذشته تا بهار امسال، ايميدرو دو كارخانه آلومينيوم جاجرم و آلومينيوم جنوب (سالكو) را راه اندازي كرد. هم چنين سالكو، به عنوان بزرگ ترين و مدرن ترين كارخانه توليد شمش آلومينيوم ايران، با سرمايه گذاري و مشاركت بخش خصوصي احداث شد.

توليد شمش آلومينيوم
توضيحاتي در مورد توليد شمش آلومينيوم

رشد ۱۱درصدي توليد آهن اسفنجي

از سوي ديگر رشد توليد آهن اسفنجي شركت هاي بزرگ طي مدت مورد بررسي به ۱۱درصد رسيد. در چهار ماه ابتداي ۹۹ بيش از ۱۰.۵ ميليون تن از اين محصول توليد شد. هم چنين توليد شمش فولادي شركت هاي بزرگ فولادي نيز با رشد ۸ درصدي به ۷.۴ ميليون تن رسيد. توليد محصولات فولادي با رشد دو درصدي از مرز ۴.۷ ميليون تن عبور كرد. مس كاتد نيز دراين مدت با توليد ۹۱ هزار تني رشد يك درصدي را تجربه كرد.

روش توليد آلومينيوم به چند دسته تقسيم مي شود؟

روش توليد آلومينيوم با در نظر گرفت نوع آلومينيوم به شرح زير مي باشد:

  1. توليد آلومينيوم اوليته با استفاده از آلومينا
  2. توليد آلومينيوم ثانويه با استفاده از آلومينيوم بازيافتي

با توجه به استاندارد اعمال شده در تهيه گزارش چرخه عمر انجمن بين المللي آلومينيوم، چرخه توليد اين نوع فلز اوليه شامل واحد هاي مجزايي مي باشد كه يك به يك آن ها را براي شما در ادامه شرح داده ايم:

  1. معدن كاري بوكست
  2. توليد شمش آلومينيوم
  3. توليد آلومينا
  4. توليداند (مورد نياز براي فرايند ذوب پريكوسادبرگ)
  5. توليد آلومينيوم مايع يا مذاب

لازم به ذكر است كه بر اساس تعريف زمين شناسي بوكسيت، سنگ معدن آلومينيوم، بوكسيت ناميده مي شود. اما بر اساس تعريف اقتصادي آن، بوكسيت در واقع به كانه اي گفته مي شود كه نه تنها شرايط موجود در تعريف زمين شناسي داشته باشد، بلكه توليد آلومينا از آن در شرايط جغرافيايي و اقتصادي مورد نظر به صرفه باشد.

بوكسيت به طور معمول با درجات كيفي مختلفي در كشور ها مورد بهره برداري قرار مي گيرد و از آن آلومينيوم توليد مي شود. به همين خاطر كيفيت آن با در نظر رگفتن زمان، نوع فناوري، شرايط بهره برداري از ذخاير و شرايط اقتصادي و حتي سياسي متفاوت، مختلف مي باشد.

برخي از كشور ها از بوكسيت هاي با كيفيت پايين نيز آلومينا تهيه مي كنند. يكي از مهم ترين شاخص هاي سنجش اقتصادي بودن آلومينا از وبكسيت، مقدار مصرف سود سوزآور در جهت توليد آن مي باشد كه هزينه بالايي در فرآيند روش توليد آلومينيوم دارد.

روش توليد شمش آلومينيوم از ضايعات

شركت هاي شناخته شده اي مانند آلكوا، آلكن، روسالوهايدرو از بزرگ ترين توليد كنندگان پروفيل آلومينيوم اوليه در دنيا مي باشند. آن ها توانسته اند در سال ۲۰۰۶ كنترل ۳۵ درصد روش توليد شمش آلومينيوم از ضايعات را در دست بگيرند. افزون بر اين، چند كمپاني بزرگ ديگر مانند پي اچ پي بيلتون در استراليا و انگلستان، ريوتينتو در استراليا، سي وي آردي در برزيل، جزو بزرگ ترين توليد كنندگان جهان محسوب مي شوند.

توليد شمش آلومينيوم
روش توليد شمش آلومينيوم از ضايعات

 

توليدات شركت آلومينيوم آگرين بصورت سفارشي بوده و لذا جهت ارسال سفارش از طريق ايميل، فاكس و واتس اپ با كارشناسان شركت تماس بگيريد:

شماره تماس : ۰۲۱-۶۲۷۳۶۰۰۰

واتس اپ : ۰۹۱۲۰۶۰۶۵۰۷

ايميل : info@alagrin.com

براي سفارش خريد محصولات شركت آلومينيوم آگرين و ورق آلومينيوم با كارشناسان شركت تماس بگيريد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.