شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

آلومينيوم جكت

ورق آلومينيوم با پوشش پلي سرلين

آلومينيوم جكت

۷ بازديد

همان طور كه مي دانيد، آلومينيوم نمي توانند به تنهايي نقش محافظتي داشته باشد. به همين خاطر از يك لايه محافظتي در كنار آن ها استفاده مي كنيم. آلومينيوم جكت در واقع همان پلي كرافت ها مي باشند كه عايق هاي حرارتي مناسبي براي كارخانه ها به شمار آمده و نقش محافظتي دارند.

از آلومينيوم جكتينگ در پالايشگاه ها، سايت هاي پتروشيمي و موتور خانه هاي استفاده مي شود. سكو هاي نفت و گاز نيز به صورت اجباري از آلومينيوم جكتينگ استفاده مي كنند.

ورق آلومينيوم جكتينگ، عايق آلومينيومي است كه از مواد آلي مانند پلي اتيلن و يك لايه ورق آلومينيومي تشكيل شده است و به عنوان ماده اوليه براي عايق هاي حرارتي مورد استفاده قرار مي گيرد. شركت آلومينيوم آگرين در اين مطلب تصميم دارد تا شما را بيش تر با آلومينيوم جكتينگ آشنا كند. با ما همراه باشيد.

آلومينيوم جكتينگ چيست؟

تمامي آلومينيوم جكتينگ ها از يك لايه رطوبت گير تشكيل شده اند. زماني كه آلومينيوم جكت و سطح لايه فلزي با يكديگر در تماس هستند، خوردگي ايجاد نشده و عمر مفيد آلومينيوم پلي كرافت، افزايش پيدا مي كند. هدف اصلي از نصب اين ورق هاي آلومينيوم، نصب يك لايه رطوبت گير مي باشد كه جكت فلزي از سطح عايق جدا شود از سطح زيرين آلومينيوم جكت ها در برابر خوردگي و رطوبت محافظت گردد.

اين موضوع به عنوان يكي از فاكتور هاي بسيار مهم در بخش تكنولوژي هاي مربوط به عايق هاي سرد و گرم شناخته مي شود و اجرا شدن آن بسيار حياتي است.

از ورق هاي آلومينيوم جكتينگ، در تمام مناطق كشور مي توان استفاده نمود و استفاده از اين ورق هاي آلومينيوم بر روي سكو ها نفتي و گازي نيز اجباري مي باشد. چرا كه اين عايق ها مي توانند محافظي براي لوله هايي كه كارايي آن ها در دما هاي غير محيطي و غير معمول مي باشد، به شمار آيند.

آلومينيوم جكت

آلومينيوم جكت چيست؟

هم چنين لازم است بدانيد كه اين نوع از ورق هاي آلومينيوم، عايق هايي محسوب مي شوند كه براي ورق هاي گالوانيزه، جايگزين مناسبي مي باشند. حتي قيمت تمام شده آلومينيوم جكتينگ كاملا اقتصادي تر و مقرون به صرفه تر از ورق هاي گالوانيزه و آلياژي مي باشد. به همين خاطر اين مسئله به عنوان يكي از برتري هاي اين نوع از ورق هاي آلومينيوم به شمار مي آيد.

مشخصات و ويژگي هاي آلومينيوم جكت

همان طور كه مي دانيد و به وضوح مشخص مي باشد، آلومينيوم نرم، انعطاف پذير و در عين حال از استحكام چشم گيري برخوردار است. همين طور طول عمر نسبتا زيادي نسبت به ساير فلزات دارد. پس مي توان از آن براي طولاني مدت استفاده نمود.

اما ورق هاي آلومينيوم به تنهايي نمي توانند يك پوشش براي حفاظت از عايق هاي حرارتي باشند به همين خاطر در اين مرحله از آلومينيوم جكت ها استفاده مي گردد.

ورق هاي آلومينيوم جكتينگ چگونه ساخته مي شوند؟

در جهت محافظت طولاني مدت از عايق هاي حرارتي و استفاده و بهره برداري مفيد از آن ها، آخرين لايه از عايق ها را با پوشش مناسب، مي پوشانند. اين پوشش مي تواند همان آلومينيوم جكت ها باشد و يا ورق هاي گالوانيزه و يا آلياژي، اما همان طور كه پيش تر گفته شد، آلومينيوم جكتينگ ها، از ورق هاي گالوانيزه در بازار پيشي گرفته اند.

چرا كه هم انعطاف پذيري و فرم پذيري بهتري نسبت به ورق هاي گالوانيزه دارند و هم وزن آن ها سبك تر مي باشد. هم چنين قيمت تمام شده آن ها نيز براي مصرف كننده مقرون به صرفه تر است.

البته نا گفته نماند كه ورق هاي گالوانيزه در محيط هاي مرطوب شوره مي زنند و دچار خوردگي مي شوند. در صورتي كه ورق هاي آلومينيوم جكت، در برابر خوردگي مقاومت چشم گيري از خود نشان مي دهند.

كاربرد هاي ورق هاي آلومينيوم جكتينگ

همان طور كه پيش تر گفته شد، ورق آلومينيوم جكتينگ، همان پلي كرافت ها مي باشند كه امروزه به عنوان عايق آلومينيومي شناخته شده اند.

از اين ورق هاي آلومينيوم مي توان براي عايق كاري در موتور خانه ها، سايت پتروشيمي ها و هم چنين كارخانه هايي كه در دما هاي پايين تر و يا بالا تر از دماي محيط فعاليت دارند، استفاده نمود.

كدام آلومينيوم جكت مناسب تر است؟

شركت آلومينيوم آگرين به شما پينهاد مي دهد تا از پوشش هاي محافظ آلومينيومي با آستري كاغذ پلي كرافت در انواع ساده، آجدار، كركره اي به صورت كلاف و يا ورق استفاده كنيد.

ورق آلومينيومي با پوشش پلي كرافت در واقع از يك لايه ورق آلومينيوم و يك لايه پلي اتيلن كه به يكديگر چسبيده شده اند، تشكيل شده است.

اين لايه جهت جذب رطوبت داخل عايق ها بر روي ورق آلومينيوم لامينه مي شود. عمل لمينت كردن پلي كرافت بر روي سطح ورق آلومينيوم يك نوع مزيت نسبت به رنگ به شمار مي آيد. استفاده از يك لايه پلي اتيلن به همراه يك لايه كاغذ پلي كرافت، مي تواند از ايجاد پيل گالوانيك جلوگيري نموده و در نتيجه با كاهش چشم گير خوردگي در تجهيزات مواجه شويم.

آلومينيوم جكت

كدام آلومينيوم جكت مناسب تر است؟

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.