شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

آرشیو آبان ماه 1400

ورق آلومينيوم با پوشش پلي سرلين

توليد شمش آلومينيوم

۵ بازديد

به گزارش باشگاه آلومينيوم: رشد توليد شمش آلومينيوم هم چنان بالا تر از توليدات شركت هاي بزرگ معدن و صنايع معدني حركت مي كند، رشد ۶۷ درصدي توليد شمش آلومينيوم تا پايان تير ماه؛ توليد از ۱۳۸هزار تن عبور كرد.

به گزارش باشگاه آلومينيوم به نقل از روابط عمومي ايميدرو،‌ توليد شمش آلومينيوم در سال جهش توليد، هم چنان بالا ترين رقم رشد توليد را در بين توليدات شركت‌ هاي بزرگ معدن و صنايع معدني در اختيار دارد. توليد شمش آلومينيوم طي چهار ماه ابتداي امسال با رشد ۶۷ درصدي همراه شد. طي فروردين تا پايان تير ماه سال جاري،بيش از ۱۳۸ هزار و ۷۰۰ تن شمش آلومينيوم در شركت هاي ايرالكو، المهدي، هرمزآل،‌ جاجرم و آلومينيوم جنوب توليد شد.

اين در حالي است كه توليد مدت مشابه سال ۹۸ به ۸۳ هزار تن رسيده بود. در اين ميان شركت‌ هاي آلومينيوم جاجرم، هرمزآل و المهدي رشد سه رقمي را كسب كردند. از تابستان گذشته تا بهار امسال، ايميدرو دو كارخانه آلومينيوم جاجرم و آلومينيوم جنوب (سالكو) را راه اندازي كرد. هم چنين سالكو، به عنوان بزرگ ترين و مدرن ترين كارخانه توليد شمش آلومينيوم ايران، با سرمايه گذاري و مشاركت بخش خصوصي احداث شد.

توليد شمش آلومينيوم
توضيحاتي در مورد توليد شمش آلومينيوم

رشد ۱۱درصدي توليد آهن اسفنجي

از سوي ديگر رشد توليد آهن اسفنجي شركت هاي بزرگ طي مدت مورد بررسي به ۱۱درصد رسيد. در چهار ماه ابتداي ۹۹ بيش از ۱۰.۵ ميليون تن از اين محصول توليد شد. هم چنين توليد شمش فولادي شركت هاي بزرگ فولادي نيز با رشد ۸ درصدي به ۷.۴ ميليون تن رسيد. توليد محصولات فولادي با رشد دو درصدي از مرز ۴.۷ ميليون تن عبور كرد. مس كاتد نيز دراين مدت با توليد ۹۱ هزار تني رشد يك درصدي را تجربه كرد.

روش توليد آلومينيوم به چند دسته تقسيم مي شود؟

روش توليد آلومينيوم با در نظر گرفت نوع آلومينيوم به شرح زير مي باشد:

  1. توليد آلومينيوم اوليته با استفاده از آلومينا
  2. توليد آلومينيوم ثانويه با استفاده از آلومينيوم بازيافتي

با توجه به استاندارد اعمال شده در تهيه گزارش چرخه عمر انجمن بين المللي آلومينيوم، چرخه توليد اين نوع فلز اوليه شامل واحد هاي مجزايي مي باشد كه يك به يك آن ها را براي شما در ادامه شرح داده ايم:

  1. معدن كاري بوكست
  2. توليد شمش آلومينيوم
  3. توليد آلومينا
  4. توليداند (مورد نياز براي فرايند ذوب پريكوسادبرگ)
  5. توليد آلومينيوم مايع يا مذاب

لازم به ذكر است كه بر اساس تعريف زمين شناسي بوكسيت، سنگ معدن آلومينيوم، بوكسيت ناميده مي شود. اما بر اساس تعريف اقتصادي آن، بوكسيت در واقع به كانه اي گفته مي شود كه نه تنها شرايط موجود در تعريف زمين شناسي داشته باشد، بلكه توليد آلومينا از آن در شرايط جغرافيايي و اقتصادي مورد نظر به صرفه باشد.

بوكسيت به طور معمول با درجات كيفي مختلفي در كشور ها مورد بهره برداري قرار مي گيرد و از آن آلومينيوم توليد مي شود. به همين خاطر كيفيت آن با در نظر رگفتن زمان، نوع فناوري، شرايط بهره برداري از ذخاير و شرايط اقتصادي و حتي سياسي متفاوت، مختلف مي باشد.

برخي از كشور ها از بوكسيت هاي با كيفيت پايين نيز آلومينا تهيه مي كنند. يكي از مهم ترين شاخص هاي سنجش اقتصادي بودن آلومينا از وبكسيت، مقدار مصرف سود سوزآور در جهت توليد آن مي باشد كه هزينه بالايي در فرآيند روش توليد آلومينيوم دارد.

روش توليد شمش آلومينيوم از ضايعات

شركت هاي شناخته شده اي مانند آلكوا، آلكن، روسالوهايدرو از بزرگ ترين توليد كنندگان پروفيل آلومينيوم اوليه در دنيا مي باشند. آن ها توانسته اند در سال ۲۰۰۶ كنترل ۳۵ درصد روش توليد شمش آلومينيوم از ضايعات را در دست بگيرند. افزون بر اين، چند كمپاني بزرگ ديگر مانند پي اچ پي بيلتون در استراليا و انگلستان، ريوتينتو در استراليا، سي وي آردي در برزيل، جزو بزرگ ترين توليد كنندگان جهان محسوب مي شوند.

توليد شمش آلومينيوم
روش توليد شمش آلومينيوم از ضايعات

 

توليدات شركت آلومينيوم آگرين بصورت سفارشي بوده و لذا جهت ارسال سفارش از طريق ايميل، فاكس و واتس اپ با كارشناسان شركت تماس بگيريد:

شماره تماس : ۰۲۱-۶۲۷۳۶۰۰۰

واتس اپ : ۰۹۱۲۰۶۰۶۵۰۷

ايميل : info@alagrin.com

براي سفارش خريد محصولات شركت آلومينيوم آگرين و ورق آلومينيوم با كارشناسان شركت تماس بگيريد.

 

انواع شمش آلومينيوم

۵ بازديد

نگاهي به انواع شمش آلومينيوم در ايران كه از پايگاه داده هاي توليدكنندگان بزرگ شمش آلومينيوم تهيه شده است.

محصولات شركت آلومينيوم ايران (ايرالكو)

شمش ۵۰ پوندي:

اين شمش ها بيشتر به صورت آلومينيوم آلياژي و در صنايع خودروسازي و توليد قطعات ريختگي مورد استفاده قرار مي گيرند.

در موارد خاص و بنا به درخواست مشتريان اين توليدات بصورت خالص ۹۹٫۸۵ انجام مي شود.

شمش ۱۰۰۰ پوندي:

اين شمش ها اغلب به صورت آلومينيوم خالص توليد مي شوند و در آلياژسازي و قطعه سازي و موارد ديگر مورد استفاده قرار مي گيرند.

درجه خلوص شمش توليدي در كارخانه قديم حداقل ۹۹٫۷۰ درصد و در كارخانه جديد ۹۹٫۸۵ درصد آلومينيوم خالص مي باشد و اغلب در صنايع ذوب مجدد توليد فويل آلومينيوم كاربرد دارند.

انواع شمش آلومينيوم

معرفي انواع شمش آلومينيوم

شمش تي بار:

اين محصول بر حسب نياز كارخانجات مصرف كننده بصورت آلياژ E.C و (۱۳۵۰-۸۸) و خالص توليد مي گردد

و بيشتر جهت مصارف هدايت كننده هاي الكتريكي، كابل ها، وسايل خانگي و غيره مورد استفاده قرار مي گيرند.

اسلب يا تختال:

يكي ديگر از انواع شمش آلومينيوم در ايران اسلب يا تختال است اين توليدات در صنايع نورد و توليد انواع ورق، تسمه و مورد استفاده قرار مي گيرند

و در انواع آلياژهاي كارپذير و به ابعاد ۲۷۰x110x300cm3 , 30x110x300 cm3 مقطع توليد مي شوند.

بيلت:

اين شمش ها اغلب در صنايع اكستروژن كاربرد دارند و بر اساس سفارش مشتريان در انواع گروه هاي آلياژي كارپذير طبق استاندارد بين المللي و در قطرهاي مختلف از توليد مي شوند.

محصولات شركت آلومينيوم المهدي :

شمش ۵۰ پوندي:

متداول ترين نوع از انواع شمش آلومينيوم در ايران ، شمش ۵۰ پوندي است .

شمش ۱۰۰۰ پوندي:

از پر كاربرد ترين انواع شمش آلومينيوم در ايران ، شمش ۱۰۰۰ پوندي است.

شمش آلومينيوم چيست؟

شمش به قطعه اي گفته مي شود كه به طور معمول از جنس فلزات مختلفي مي باشد و از مواد تقريبا خالصي تشكيل شده است. شمش اغلب در اشكال مستطيل شكل براي ذوب شدن و تبديل شدن به همان فلز و آلياژ مورد استفاده قرار مي گيرد.

شمش آلومينيوم  نيز جزو شمش هايي مي باشد كه امروزه براي دستيابي به ورق آلومينيوم و ساير آلياژ هاي آلومينيوم مورد استفاده قرار مي گيرد. در زمان ساخت شمش آلومينيوم، اين نكته مهم مي باشد كه چه عناصري با فلز آلومينيوم تركيب شده اند و شمش به دست آمده كدام آلياژ آلومينيوم مي باشد.

چرا آلومينيوم جزو فلزات پر كاربرد مي باشد؟

الومينيوم ويژگي هاي مختلفي دارد. به همين خاطر يكي از پر كاربرد ترين فلزات به شمار مي آيند. از خصوصيات و ويژگي هاي فلز آلومينيوم مي توانيم از انعظاف پذيري، قدرت و وزن سبك نام ببريم. البته لازم است بدانيد كه هنگامي كه آلومينيوم به آلياژ تبديل مي شود، برخي از اين خصوصيات در آن تقويت مي شود مانند استحكام، درخشندگي، ورقه شدن، شكل پذيري بيش تر.

از مهم ترين و قابل توجه ترين ويژگي ها و خصوصيات فلز آلومينيوم مي توانيم به سبكي، قدرت، مقاومت در برابر خوردگي و ترك خوردگي اشاره كنيد.

در جهت استفاده از آلومينيوم در مواد و مصالح ساختماني بايد از آلياژ هاي مختلفي استفاده گردد تا قدرت بيش تري به آن داده شود.

به همين خاطر بايد با مقدار كمي از فلز هاي ديگر مانند مس، منيزيم و… تركيب شود. در صورتي كه آلياژ هاي آلومينيوم به مقدار مناسبي تركيب شده و ساخته شوند، مي توان قدرت آلومينيوم را تا اندازه فولاد بالا برد. در صورتي كه وزن فلز آلومينيوم، يك سوم وزن فولاد مي باشد.

آلومينيوم چه كاربردي دارد؟

به طور كلي فلز آلومينيوم يكي از پر استفاده ترين فلزات در صنايع مختلف پس از آهن مي باشد. چرا كه آلومينيوم خالص، نرم و ضعيف مي باشد و مي توان آلياژ ها را با مقدار هاي كم از مس، منيزيم، منگنز، سيليكون و ساير عناصر موجود تركيب نمود و ويژگي هاي متنوعي را به فلز آلومينيوم افزود.

از آلياژ هايي كه از تركيب فلز آلومينيوم با ساير عناصر به دست مي آيد مي توان به عنوان اجزاي مهم در ساخت هواپيماه ها و راكت ها استفاده نمود.

از كاربرد هاي فراوان فلز آلومينيوم مي توانيم از موارد زير نام ببريم:

  • حمل و نقل (اتومبيل ها، كاميون ها، كشتي ها، راه آهن، ناوگان هاي دريايي و…)
  • بسته بندي (قوطي كنسرو ها، فويل، ظروف بسته بندي مواد غذايي آلومينيومي و…)
  • ساختمان سازي (درب، پنجره، ديوار پوش ها و…)
  • كالا هاي با دوام مصرفي بالا (وسايل برقي خانگي، وسايل آشپزخانه و…)
  • خطوط انتقال الكتريكي (به دليل وزن سبكي كه فلز آلومينيوم دارد، چرا كه هدايت الكتريكي آن تنها ۶۰ درصد از هدايت الكتريكي مس مي باشد)
  • ماشين آلات اكسيد آلومينيوم (آلومينا) به صورت طبيعي  و به شكل كوراندوم، سنگ سمباده، ياقوت و ياقوت كبود يافت مي شود. از موارد نام برده شده در صنعت شيشه سازي استفاده مي گردد.
  • ياقوت و ياقوت كبود مصنوعي در لزر براي توليد نور هم نوسان استفاده مي شوند.
  • آلومينيوم با انرژي زيادي اكسيد مي شود. به همين خاطر براي سوخت موشك ها با سوخت و دمازا ها كاربرد بسياري دارد.

چه عواملي در قيمت شمش آلومينيوم تاثير گذار هستند؟

در ادامه از عواملي كه بر روي قيمت شمش آلومينيوم تاثير گذار هستند، نام خواهيم برد:

  • نرخ ارز مبادلاتي در بازار جهاني
  • اندازه و ابعاد ساخت و طراحي شمش
  • وزن نهايي
  • قيمت آلومينيوم در بازار فلزات
  • نوع آلياژي كه در شمش مورد استفاده قرار گرفته است.
  • ضخامتي كه در مراحل توليد آن در نظر گرفته شده است.

 

انواع شمش آلومينيوم
چه عواملي در قيمت انواع شمش آلومينيوم تاثير گذار مي باشند؟

شماره تماس شركت آلومينيوم آگرين:  ۶۶۹۱۰۶۳۰-۰۲۱ / ۶۲۷۳۶۰۰۰-۰۲۱ 

شماره واتس اپ و تلگرام آلومينيوم آگرين: ۵۰۷ ۰۶ ۰۶-۰۹۱۲

 

 

ملزومات عايق كاري

۶ بازديد

شركت آلومينيوم آگرين توليد كننده انواع ورق آلومينيوم (ورق آلومينيوم با پوشش پلي سرلين، ورق آلومينيوم با پوشش پلي كرافت و…) و ملزومات عايق كاري آماده همكاري حرفه‌ اي با شما عزيزان است.

انواع ملزومات عايق كاري

از جمله ملزومات عايق كاري مي توان به انواع تسمه با عرض هاي ۱۳، ۱۶، ۱۹ و ۲۵ ميلي‌ متر و ضخامت ۰.۴ تا ۱ ميلي متر از نوع استنلس استيل و گالوانيزه در قالب رول هايي با حداكثر وزن ۳۰ كيلو گرم جهت بستن جكت آلومينيومي قابل توليد و عرضه مي باشند، اشاره نمود.

انواع تسمه با عرض هاي ۱۳، ۱۶، ۱۹ و ۲۵ ميلي‌ متر و ضخامت ۰.۴ تا ۱ ميلي‌ متر از نوع استنلس استيل و گالوانيزه در قالب رول هايي با حداكثر وزن ۳۰ كيلو گرم جهت بستن جكت آلومينيومي قابل توليد و عرضه مي باشند.

ملزومات عايق كاري
انواع ملزومات عايق كاري

بست عايق كاري

بست هاي فلزي، جهت اجراي تسمه كشي و محكم كردن آن در انجام عمليات عايق كاري مورد استفاده قرار مي گيرند.

با توجه به ابعاد تسمه، بست هاي فلزي از جنس استنلس استيل و گالوانيزه با عرض هاي ۱۳، ۱۶، ۱۹ و ۲۵ ميلي‌ متر و ضخامت ۰.۴ تا ۱ ميلي‌ متر قابل توليد و عرضه مي باشند.

پيچ استيل عايق كاري

به منظور سهولت در اجرا و افزايش كيفيت جكت هاي فلزي پيچ خودكار استنلس استيل بهترين انتخاب بوده و باعث بهبود كيفيت اجراي جكت آلومينيومي مي شود. براي بهبود عملكرد پيچ، استفاده از واشر فلزي به همراه واشر نئوپرين ضروري است. ابعاد پيچ هاي خودكار از ۳.۶ تا ۹.۳ ميليمتر و طول آنها از ۹ تا تا ۲۵ ميلي‌ متر متغير است. هم چنين جنس و آلياژ پيچ ها، فولاد ضد زنگ با گريد هاي ۳۰۴ و ۳۱۶ مي باشد. رايج ترين سايز پيچ عايق كاري، سايز ۱۳*۸*۴ مي باشد.

فنر انبساط تخت

از فنر هاي انبساط جهت تسمه كشي انواع مخازن و تجهيزاتي كه امكان انبساط و انقباض در آن ها وجود دارد، استفاده مي شود. فنر هاي انبساط با متريال استنلس استيل و گريد ۳۰۴ در طول‌ هاي ۵۰ و ۱۰۰ ميلي متر و قطر مفتول ۱ ميلي‌ متر قابل توليد و عرضه مي باشند.

سيم مفتول

سيم مفتول با متريال فولادي گالوانيزه و فولاد ضد زنگ با گريد ۳۰۴ براي اجرا و بستن انواع عايق ها، مورد استفاده قرار مي گيرند. گفتني است در ميان انواع توليد شده، سيم مفتول هاي با ضخامت ۰.۷ تا ۱.۶ ميلي‌ متر كه بيش ترين كاربرد را دارند، قابل توليد و عرضه مي باشند.

چرا بايد عايق كاري كرد؟

يكي از مهم ترين مسائل اقتصادي و قابل توجه در تاسيسات و كارخانجات بزرگ مانند پالايشگاه ها و نيروگاه ها، جلوگيري از هدر رفتن انرژي حرارتي مي باشد.

طراحان و كارشناسان فني با استفاده از انواع عايق ها تا حد قابل قبولي توانسته اند اين مشكل را برطرف كنند. اما بايد در جهت حفظ و نگهداري عايق ها در مقابل عوامل مختلف مانند عوامل جوي و صدمات مكانيكي، از لوازم جانبي ديگري اعم از لفاف هاي محافظ آلومينيومي با لايه پلي اتيلن و آستر كاغذي و ملزومات فلزي و غير فلزي عايق كاري مانند انواع بست، تسمه، پرچ، پيچ، بست هاي چمدناي، فنر انبساط و انواع ماستيك، نوار درزگير، واشر و… استفاده گردد.

لازم به ذكر است بازده عايق كاري با نحوه اجراي آن ارتباطي مستقيم دارد. چرا كه بايد تمامي اصول فني به صورت دقيق و بي نقص اجرا شود.

ملزومات عايق كاري شامل چه مواردي مي شود؟

در ادامه از مهم ترين ملزومات عايق كاري كه مي توانيد از شركت آلومينيوم آگرين تهيه كنيد را براي شما نام برده ايم و مشخصات دقيق آن ها را براي شما شرح داده ايم:

لفاف آلومينيومي كركره اي با آستري پلي كرافت با گام ۵ ميلي متر به ضخامت هاي ۱ – ۲۵/۰ ميلي متر به عرض يك متر در كلاف هاي ۳۰ متري

لفاف آلومينيومي كركره اي با آستري پلي كرافت با گام ۳۲ ميلي متر به ضخامت هاي ۱ – ۲۵/۰ ميلي متر به عرض ۹۲/۰ متر و طول ۲ متر

لفاف آلومينيومي ساده با آستري پلي كرافت به ضخامت هاي ۱ – ۲۵/۰ ميلي متر به عرض يك متر و طول ۲ متر
انواع ساپورت رينگ ها و اسپايدر كلمپ استنلس استيل و كربن استيل براي تمامي لوله هاي از قطر ۲ اينچ به بالا

لفاف آلومينيومي ساده با آستري پلي كرافت به ضخامت هاي ۱ – ۲۵/۰ ميلي متر به عرض يك متر و در طول هاي مختلف بر حسب سفارش

تسمه آلومينيومي و استيل و گالوانيزه به عرض ۱۳، ۱۶، ۱۹، ۲۵ ميلي متر به ضخامت هاي ۴/۰ و ۵/۰ ميلي متر در كلاف هاي ۲۵ كيلو گرمي

بست آلومينيومي و استيل و گالوانيزه به عرض ۱۳، ۱۶، ۱۹، ۲۵ ميلي متر به ضخامت هاي مختلف بر حسب سفارش فنر انبساط مارپيچ تخت به طول ۵ و ۱۰ سانتي متر و عرض ۲۹ ميلي متر از جنس استيل

چفت و بست استنلس استيل در دو سايز بزرگ و كوچك

انواع پيچ خودكار استنلس استيل، واشر استنلس استيل و نئوپرين و پرچ استيل و آلومينيوم در اندازه هاي مختلف

انواع ماستيك و نوار هاي درزگير (نئوپرين و نسوز)

ملزومات عايق كاري

ملزومات عايق كاري شامل چه مواردي مي شود؟

براي سفارش ملزومات عايق كاري با كارشناسان ما تماس حاصل فرماييد:

تماس با كارشناسان شركت آلومينيوم آگرين

۰۲۱-۶۶۹۱۰۶۳۰