شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

كاربرد ورق آلومينيوم در صنايع مختلف

ورق آلومينيوم با پوشش پلي سرلين

كاربرد ورق آلومينيوم در صنايع مختلف

۷ بازديد

شايد لازم باشد پيش از آن كه با كاربرد ورق آلومينيوم در صنايع مختلف آشنا شويد، در مورد ورق آلومينيوم و همين طور نحوه توليد آن بيش تر بدانيد. توجه داشته باشيد كه ورق آلومينيوم، يكي از پر استفاده ترين فرآورده هاي فلز آلومينيوم مي باشد.

شركت آلومينيوم آگرين در اين مطلب به شما ياري خواهد داد تا هر چه بيش تر با فلز آلومينيوم، فرآورده هاي آن و همين طور كاربرد هايي كه در صنعت هاي مختلف دارد، آشنا شويد. با ما همراه باشيد.

ورق آلومينيوم چيست؟

ورق آلومينيوم در واقع يكي از فرآورده هاي مهم و پر كاربرد فلز آلومينيوم مي باشد. آلومينيوم با عدد اتمي ۱۳ در جدول تناوبي، بعد از اكسيژن و سيليكون، به عنوان فراوان ترين عنصر و جزو رايج ترين فلزات به شما مي آيد كه مي توان آن را در پوسته زمين پيدا كرد.

لازم است بدانيد كه تقريبا ۸ درصد از پوسته زمين از آلومينيوم تشكيل شده است. اما در حالت طبيعي به عنوان فلز وجود ندارد. چرا كه سنگ معدن آلومينيوم يا همان بوكسيت، ابتدا بايد استخراج شده و پس از فرآيند باير به روش شيميايي تصفيه شود.

پس از آن از طريق فرآيند هال – هرولت به فلز خالص تبديل مي شود. آلومينيوم به طور ۱۰۰ درصد به عنوان يك فلز قابل بازيافت شناخته مي شود و بدون آن كه خواص خود را از دست بدهد، مي توان از آن مجدد استفاده نمود.

كاربرد ورق آلومينيوم در صنايع مختلف

توضيحي در مورد كاربرد ورق آلومينيوم در صنايع مختلف و توليد آن

خواص فيزيكي جالب توجهي كه فلز آلومينيوم دارد، آن را به فلزي كم وزن، براق، قوي، ضد خوردگي، ضد جرقه، غير مغناطيسي، غير سمي و غير قابل احتراق تبديل نموده است. به دليل پيچيدگي هاي تصفيه آلومينيوم از سنگ، آلومينيوم در بيش تر قرن نوزدهم از طلا و يا نقره نادر تر و با ارزش تر به حساب مي آمد.

زماني كه آلومينيوم از بين رول هاي تحت فشار عبور داده شود، در جهتي كه حركت مي كند، نازك تر و طولاني تر مي شود. اين فرآيند ساده پايه و اساس توليد صفحات، ورق و فول آلومينيومي مي باشد.

ورق هاي آلومينيومي را مي توان با ايتفاده از يك اره برقي با تيغه صحيح، بر روي گيوتين، برش داد. يا بعضي ديگر از ورق هاي آلومينيومي كه بسيار نازك تر هستند را مي توان به وسيله تيغه تيز و يا قلاب هاي قلع برش و فرم داد.

ورق آلومينيوم را مي توان به راحتي و با كمك ابزار هاي دستي شكل داد. همين طور مي توان آن را بدون دردسر خم نمود. ساخت آن نيز آسان بوده و اين امكان ميسر است تا محصولات ورق آلومينيوم را با مهارت و تجهيزات صحيح جوش داد. همين طور لازم است بدانيد كه مي توان با استفاده از ميخ ها و ساير اتصال دهنده هاي سنتي، به راحتي، به يكديگر و به ساير سازه ها متصل نمود.

دريل ورق هاي آلومينيوم، بسيار آسان است و دستگاه هايي كه ورق آلومينيوم مي سازند، آن را به يك انتخاب ايده آل براي طيف گسترده اي از پروژه ها تبديل مي كند.

كاربرد هاي ورق آلومينيوم

ورق آلومينيوم، يكي از پر كاربرد ترين نوع صنعتي فلز آلومينيوم به شمار مي آيد كه از آن در صنعت هاي مختلفي مانند هوافضا (پوسته هواپيما)، حمل و نقل (ورق بدنه اتومبيل)، بسته بندي (اجسام و انتهاي قوطي) و ساخت و ساز (نماي ساختمان) استفاده مي گردد.

به طور معمول از اين ماده براي ساخت هاي سبك، تعميرات كاميون و تريلر، پنل بدنه اتومبيل، محفظه، ماشين سازي استفاده مي گردد.

هم چنين لازم است بدانيد كه ورق آلومينيوم، كاربرد گسترده اي در ساخت و ساز، هوافضا و دفاعي دارد. در بسته بندي از ورق آلومينيوم براي توليد قوطي و بسته ها استفاده مي شود.

در حمل و نقل، از ورق هاي آلومينيوم براي ساخت تابلو براي بدنه خودرو و تريلر و تراكتور استفاده مي گردد. همين طور شما مي توانيد در وسايل خانگي و وسايل آشپزي نيز كاربرد و استفاده ورق آلومينيوم را مشاهده نماييد.

كاربرد ورق آلومينيوم در صنايع مختلف

كاربرد ورق آلومينيوم در صنايع مختلف امروزي

از ديگر كاربرد هاي ورق آلومينيوم مي توانيم به صنايع دريايي اشاره كنيم. كشتي هاي بار و مسافر كه سازندگان آن ها خواهان سرعت بيش تري مي باشند، استفاده مي شود. چرا كه يكي از مهم ترين و بزرگ ترين پتانسيل ورق هاي آلومينيوم، در صنايع دريايي مي باشد.

از ورق هاي آلومينيومي در ساخت بدنه، اتاق روي عرشه، درب انبار و ساير بخش هاي قايق هاي كوچك تفريحي، كشتي هاي لوكس و ماهيگيري و قايق هاي پر سرعت گشت زني استفاده مي شود.

مخازن نگه دارنده سوخت در دماي پايين، ريل هاي راه آهن، صنايع نظامي و صنعت دارو سازي، از ديگر كاربرد هاي ورق آلومينيوم مي باشد.

به طور كلي همه ما هر روز به طريقي با ورق هاي آلومينيومي سر و كار داريم. چرا كه اين فلز توانسته است به عنوان ماده تشكيل دهنده اصلي بسياري از توليدات امروزي به شمار آيد. هم چنين با در نظر گرفتن خواص و ويژگي هايي كه دارد، به عنوان يكي از پر استفاده ترين فلزات در بين ساير فلز ها شناخته مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.