شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

كاربرد ورق آلومينيوم در بسته بندي

ورق آلومينيوم با پوشش پلي سرلين

كاربرد ورق آلومينيوم در بسته بندي

۸ بازديد

كاربرد ورق آلومينيوم در بسته بندي، امروزه بيش از حد انتظار در حال افزايش مي باشد. چرا كه ورق آلومينيوم با خاصيت شكل پذيري مطلوبي كه دارد و همين طور با در نظر گرفتن خصوصيات محافظتي در جهت نگهداري ساير مواد، به يكي از پر استفاده ترين و پركاربرد ترين ماده ها براي بسته بندي تبديل شده است.

يكي از مزيت هاي اساسي آن اين است كه فويل آلومينيوم، قوطي هاي آلومينيومي و ساير مواد بسته بندي كه از آلومينيوم ساخته شده اند، كاملا قابل بازيافت هستند و مي توان از آن ها در تعداد دفعات نامحدودي استفاده نمود.

كاربرد ورق آلومينيوم در بسته بندي موارد مختلف

كاربرد ورق آلومينيوم در بسته بندي

معرفي مشخصات و ويژگي هاي فويل آلومينيومي

فويل آلومينيوم شايد ظارهي نازك داشته باشد. اما ار قدرت و استحكام كافي برخوردار مي باشد. همين طور به دليل زرق و برق نقره اي رنگي كه دارد، بسيار زيبا و چشم نواز است.

تقريبا همه ما در زندگي روزمره خود از فويل آلومينيومي استفاده مي كنيد. از جمله خاصيت هاي بارز فويل آلومينيومي، عايق بندي منحصر به فرد آن است كه براي بسته بندي كاملا مطلوب مي باشد.

فويل آلومينيوم چيزي بيش از ورق هاي آلياژ آلومينيوم نيست كه ضخامت آن بين ۰.۰۰۴ تا ۰.۲۴ ميلي متر مي باشد. فويل آلومينيوم ۸ برابر نازك تر از اسكناس بوده اما با اين وجود محافظت كاملي در برابر نور، مايعات و بكاتري ها ايجاد مي نمايد.

همين امر سبب شده است تا مواد غذايي اي كه براي بسته بندي آن ها از فويل آلومينيوم استفاده شده است، بيش از يك سال دوام بياورند.

استفاده از فويل آلومينيوم در بسته بندي مواد غذايي مي تواند از آن ها در برابر نور خورشيد كه باعث فاسد شدن مواد غذايي مي شود، محافظت نمايد. فويل در دماي بالا ذوب نمي شود و ظاهر اوليه خود را از دست نمي دهد.

هم چنين از ايجاد بوي بد در غذا هاي بسته بندي شده جلوگيري مي كند. اين بدين معنا است كه مي توان از فويل براي كباب كردن غذا و يا حتي براي پختن بر روي آتش استفاده نمود.

به طور مثال از فويل لمينت با كاغذي كه در داخل آن چسبيده شده است، در جهت بسته بندي چاي و شيريني استفاده مي گردد. اين نوع فويل حتي در آب و هواي گرم سه برابر فويل استاندارد، داراي خاصيت ضد آب مي باشد.

آب ميوه هايي كه مي توان از آن ها براي مدتي طولاني نگهداري نمود، از كاغذ آلومينيوم و فويل آلومينيوم ساخته شده اند. اين كاغذ يك قاب براي ظرف ايجاد نمي نمايد و فويل آلومينيوم كه سطح داخلي آن را تشكيل داده است وظيفه محافظت از مواد داخل بسته را بر عهده دارد.

استفاده از فويل آلومينيومي در خانه

به طور معمول، اكثر مردم ترجيح مي دهند تا مواد غذايي خود را در داخل فويل نگهداري كنند. قطعا براي شما هم پيش آمده است كه غذاي باقي مانده را در فويل آلومينيومي بپيچيد و در يخچال نگهداري كنيد.

شما حتي مي توانيد با استفاده از فويل، ماده غذاي حساسي مانند پنير را براي مدتي طولاني بدون هيچ گونه تغييري در طعم و بو، در يخچال نگهداري كنيد.

همين طور لازم است بدانيد كه يكي از بهترين روش هاي پخت، پيچيدن مواد غذايي در داخل ورق آلومينيوم و حرارت دادن آن مي باشد تا مواد غذايي به صورت كاملا سالم پخته شوند.

كاربرد ورق آلومينيوم در بسته بندي

كاربرد ورق آلومينيوم در بسته بندي مواد غذايي

استفاده از فويل آلومينيوم در بسته بندي دارو

دارو ها جزو محصولات مهمي به شمار مي آيند كه بايد در جهت حفظ و نگهداري آن ها از فويل آلومينيوم استفاده كرد. پس از آن كه توليد دارو انجام شد، بايد در طي مدت زماني طولاني در برابر عناصر مختلف محافظت شوند. چرا كه اغلب عناصر در طول سال مي توانند خواص و ويژگي هاي دارو ها را دستخوش تغيير كنند.

از فويل آلومينيوم در بسته بندي انواع دارو ها همانند قرص، كپسول، كرم، لوسيون، دارو هاي مايع و پودر استفاده مي گردد. فويل آلومينيوم مي تواند از دارو ها به صورت ۱۰۰ درصدي در برابر نور، رطوبت، اكسيژنس و سايز گاز ها و هم چنين در برابر ميكروارگانيسم ها و باكتري ها محافظت نمايد.

قوطي هاي آلومينيومي

قوطي هاي آلومينيومي به عنوان سازگار ترين نوع قوطي ها با محيط زيست شناخته مي شوند. چرا كه مي تواند به راحتي آن ها را بازيافت كرد. همين طور قوطي هاي آلومينيومي باعث مي شوند تا عناصر بيورني به طعم نوشيدني آسيبي وارد نكنند. علاوه بر موارد ذكر شده، اين نوع از قوطي ها، خود به خود دچار زنگ زدگي نمي شوند و به هيچ عنوان خاصيت خود را از دست نمي دهند.

امروزه بيش از نيمي از آلومينيوم موجود و استفاده شده، مورد بازيافت قرار مي گيرند. در برخي از كشور ها سهم قوطي هاي آلومينيومي در گردش بسيار بيش تر از ساير كشور ها مي باشد. به طور مثال در آلمان ۹۵ درصد از تمامي نوشيدني ها در قوطي هاي آلومينيومي بسته بندي مي شوند.

به طور معمول و رايج، توليد يك قوطي آلومينيومي در جهت پر كردن آن از يك نوشيدني، تحويل آن به فروشگاه، فروش آن به مشتري، بازيافت و ساخت يك قوطي جديد، تنها ۶۰ روز زمان مي برد. فرآيند گفته شده اين امكان را دارد تا به صورت بي نهايت مورد تكرار قرار بگيرد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.