شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

كلدينگ آلومينيوم

ورق آلومينيوم با پوشش پلي سرلين

كلدينگ آلومينيوم

۷ بازديد

كلدينگ آلومينيوم همان آلومينيوم جكت يا آلومينيوم جكتينگ مي باشد. جكت در واقع به نوعي پوشش گفته مي شود كه پيرامون عايق پشم سنگ قرار گرفته و از آن در برابر شرايط و عوامل محيطي مثل رطوبت، ضربه و تغييرات جوي محافظت مي نمايد.

همين طور باعث بهبود عملكرد عايق پشم سنگ و ظاهر ساختمان تجهيزات مي شود.

كلدينگ آلومينيوم چه كاربردي دارد؟

همان طور كه مي دانيد، آلومينيوم خواص و ويژگي هاي متعددي دارد. با ساخت آلياژ هاي مختلف از آلومينيوم، اين امكان وجود دارد كه برخي از ويژگي ها را تقويت كنيم تا بتوان از آن در صنعت هاي مختلفي استفاده كرد.

از جكت آلومينيوم، براي آكوستيك، پشك سنگ هاي پانلي با جكت هاي حفره دار كاور مي شوند و علاوه بر بالا رفتن مقاومت فيزيكي آن ها به صورت پرتابل قابل استفاده مي باشند.

كلدينگ آلومينيوم

كاربرد هاي كلدينگ آلومينيوم

معرفي انواع جكت ها

ورق آلومينيوم

آلومينيوم به عنوان فلزي غير شكننده شناخته مي شود. به همي خاطر در زمان خمش، شكسته و يا شكافته نمي شود. از اين رو عملكرد بسيار مناسبي براي پوشش عايق دارد. هم چنين داراي مقاومت مناسبي در برابر خورندگي در انواع محيط ها مي باشد.

با تمامي ويژگي هاي گفته شده در مورد ورق آلومينيوم، در جهت تقويت اين خاصيت، از پوشش كاغذ كرافت استفاده مي گردد كه به همراه پلي اتيلن بر روي ورق چسبيده مي شود.

ورق هاي آلومينيوم با در نظر گرفتن شرايط و كاربردي كه دارند، در شكل هاي مختلفي مانند صاف، كركره اي، ذوزنقه اي، شادولاين، آجدار و همين طور آلياژ هاي مختلف (سري ۱۰۰۰ تا ۷۰۰۰) و با ضخامت هاي ۰.۲ تا ۳۰ ميلي متر و سختي هاي متفاوت در صنعت هاي گوناگون، مورد استفاده قرار مي گيرند. به طور كلي موارد مختلفي مانند ساختار سازه كه شامل فواصل زد ها . شاسي كشي صورت گرفته و… مي باشد، تعيين كننده نوع ورق آلومينيوم به شمار مي آيند.  

ورق استيل

ورق هاي استيل در مقايسه با ورق هاي آلومينيوم و گالوانيزه، بيش ترين و بالا ترين مقاومت را در برابر خوردگي از خود نشان مي دهند. همين طور داراي طول عمر طولاني تر و شكل پذيري مناسب تر مي باشند. از ورق هاي استيل در جهت پوشش عايق در صنايع حساس و مهم مانند سكو هاي نفتي شناور، كشتي سازي تاسيسات بيمارستاني و… استفاده مي گردد.

ورق گالوانيزه

گالوانيزه در واقع پوشش روي مي باشد كه از طريق Hot – Dip، بر روي ورق آهن اعمال مي گردد. به صورتي كه در طي آن ورق آهني از حكاك روي مذاب عبور مي كند.

 ورق گالوانيزه به عنوان پوشش، به طور معمول در مكان هايي كه مورد محافظت در برابر اكسيداسيون باشد، استفاده مي گردد و در مقايسه با ورق هاي آلومينيوم، از انعطاف كم تر، وزن بيش تر و مقاومت فيزيكي بالا تري برخوردار مي باشند.

كلدينگ آلومينيوم چيست؟

كليه ورق هاي آلومينيوم، از يك لايه رطوبت گير تشكيل شده اند. اين لايه رطوبت گير كه عموما از جنس هاي مختلف مانند پلي كرافت مي باشد، باعث مي شود تا مقاومت در برابر خوردگي ورق هاي آلومينيوم بالا برود و باعث طولاني تر شدن عمر مفيد آن شود.

البته لازم است بدانيد كه هدف اصلي از نصب ورق هاي آلومينيوم، نصب يك لايه رطوبت گير مي باشد تا جكت آلومينيوم از سطح زيرين در برابر خوردگي و رطوبت محافظت كند.

چرا كه نمي توانيم از آلومينيوم به تنهايي و به عنوان يك لايه محافظتي استفاده كنيم. به همين خاطر يك لايه پلي كرافت در كنار آن استفاده مي كنيم. همين امر سبب مي شود تا كلدينگ آلومينيوم گزينه مناسبي براي استفاده در پالايشگاه ها، موتور خانه ها و سايت هاي پتروشيمي به شمار آيد.

جكتينگ آلومينيوم از چه چيزي تشكيل شده است؟

ورق هاي آلومينيوم جكت، همان طور كه پيش تر گفته شد، به عنوان ورق هاي آلومينيوم پلي كرافت نيز شناخته مي شود. اين نوع از ورق هاي آلومينيومي، از مواد آلي مانند پلي اتيلن و يك لايه ورق آلومينيومي تشكيل شده است. همين امر سبب مي شود تا گزينه مناسبي براي استفاده در جهت عايق هاي حرارتي به شمار آيد.

لازم است بدانيد كه آلومينيوم به عنوان فلزي نرم، كاملا منعطف و در عين حال مستحكم شناخته مي شود. همين طور طول عمر نسبتا طولاني دارد. به همين خاطر براي استفاده طولاني مدت از ورق آلومينيوم، نمي توان آن ها را به تنهايي مورد استفاده قرار داد.

بايد يك پوشش در جهت محافظت از عايق هاي حرارتي استفاده شود. به همين خاطر حضور آلومينيوم جكت ها پر رنگ شده و براي اين كار بسيار كارآمد مي باشند.

كلدينگ آلومينيوم

كلدينگ آلومينيوم از چه چيزي تشكيل شده است؟

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.